Proces

Wat is fulfilment?

Fulfilment is het complete proces dat zorgt voor de afhandeling van bestellingen. Van goederen ontvangst tot levering bij uw klant en het verwerken van retourzendingen.

Inslag en opslag

Bij binnenkomst worden uw producten gecontroleerd of deze voldoen aan de specificaties en of de aangemelde aantallen overeen komen. Na controle en telling wordt de nieuwe voorraad opgeslagen in ons beveiligde magazijn en wordt de nieuwe voorraad aangemeld in ons fulfilment systeem. Eventuele backorders komen vervolgens automatisch door in het magazijn.

Orderverwerking

Alle bestellingen komen door middel van koppelingen binnen in ons centrale fulfilment systeem, waarna wij automatisch de adresgegevens controleren en de bestelling doorzetten naar het magazijn.

De bestelling wordt vervolgens opgenomen in de handheld van een medewerker die de bestelling verzamelt en elektronisch controleert door middel van barcode scanning. Pas als de gehele bestelling compleet is kan een inpakker een verzendlabel printen.

Verzending

Wij pakken uw bestellingen zorgvuldig in, zodat producten onbeschadigd bij uw klant aankomen door het gebruik van geschikt verpakkingsmateriaal en milieuvriendelijk opvulmateriaal.

Uw klant wordt vanaf het moment dat de bestelling is ingepakt pro-actief geïnformeerd over de bezorging door middel van gepersonaliseerde track & trace e-mails.

Desgewenst kunnen wij een gepersonaliseerde pakbon en/of factuur, samples en flyers bij uw bestellingen voegen.

Retourverwerking

Uw consumenten kunnen eenvoudig retourneren door middel van een retourlabel of op eigen kosten de retourzending naar ons sturen. Hiervoor dienen uw klanten geen retourzending aan te melden maar uitsluitend de pakbon van de bestelling bij te voegen.

Bij binnenkomst worden de retour gezonden goederen gecontroleerd of deze voldoen aan uw retourvoorwaarden en wordt er geregistreerd welke en hoeveel producten er retour zijn gestuurd. Vervolgens kunt u de retouren raadplegen in ons platform en deze ook afhandelen.